onsdag 9 september 2009

From the top!

Oj vad jag hattar runt i världen.
Bloggvärlden

Glöm alla adresser som funnits från och till.
Här och nu håller jag mig till det jag kan bäst: Action!
närmare bestämt: sturebackinaction.blogspot.com
YES!

ok.

Nån anledning behövs inte tror jag.

It´s all there.


Låt mig börja från början...

Jag började blogga för typ 3 år sedan.
Jag var ledsen, dumpad och behövde skriva av mig.
Jag fortsatte skriva, i takt med att livet fortskred.
Träffade nya människor.
Slog fast nya mål och mötte med det nya motgångar och hinder i livet.
Fortsatte blogga trots detta.
Fick höra att jag var duktig på att skriva.
Att jag kunde tjäna pengar på det.
Men det gjorde jag ju inte.
Men sen så, hoppsan, träffade nån som verkade skoj.
Berättade utan att egentligen berätta.
Andvände synonymer, för att inte peka ut folk med namn.
Alltid synonymer och smeknamn.

Läsarna ökade redikalt en period.
Först blev jag glad.
Sen insåg jag att det var idioter som läste.
Idioter som inte kunde skilja på mitt och ditt, skoj och allvar, privatliv och allmännytta, fantasi och verklighet.
Dessa människor fick mig att pausa och flytta bloggen.
Det var första gången.

Men jag slutade inte skriva bara för att folk la sig i vad jag skrev.
Jag utsatte inte någon för diskriminering.
Men vad hände med yttrandefrihet???

well, well...

Och nu

Efter diverse törnar i kärlekens fyra hörn -
(glädje, sorg, besvikelse, och såklart KÄRLEK!)
är jag nu tillbaka på ruta ett.
I bloggvärldens kartongliv.
Inside the box , where it´s safe.
Outside the box, I don´t wanna know...

Ang. saker som jag skrivit, skriver och kommer skriva i framtiden så står jag för alla ord som löper nedför din datorskärm, såvida det är jag som skrivit det förstås.
Men läs även mellan raderna.
Jag skriver inte ALLT jag tänker.
Just för att det ska lämnas lite till fantasin...
Att sedan vissa som läser vet exakt vad det handlar om, är ingen hemlighet heller.
Men det är bara människor som ska veta vad jag egentligen menar med mina metaforer som vet.
Nu blev det luddigt
Men, som sagt, berörda parter vet vad jag talar om ;)

Nu är jag faktiskt inte sugen på att skriva mer.
Istället ska jag tagga till inför kvällens träning.
Lira lite innebandy-tjohej!!!

ok...

U get it!


Mossa mossa alla människobarn, vi ses på stan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar