fredag 18 september 2009

Hurra hurra hurra

Before I begin
Även om klockan nu är över midnatt så är jag fortfarande uppe och det är enligt mig fortfarande fredag den 18:e September, så...

GRATTIS LENN TAUBE PÅ FÖDELSEDAGEN!




Ok I admit it.
Jag är dålig på att blogga...

Eller, nja, själva skrivandet tycker jag iofs att jag klarar av rätt bra.
Men det gäller ju att hålla er Up To Date.
Nu gör jag ännu ett försök.
Det blir lite klurigt ibland bara... =)

Idag har jag varit på lägenhetsvisning i Solberga.
En riktigt fin lägenhet, 2:a på 66kvm!
Men aj, aj, aj! - 7500:-/mån
Ok, typ nybyggt.
JÄTTEFINT runtomkring.
Bra område.
15 minuter till stan.
Ja, man kan inte klaga.
Men med tanke på den ekonomiska statusen just nu så är det kanske inte riktigt i min prisklass.
Men återigen, JÄTTEFIN!
Så sugen på den.
Får se.
Jag har hela helgen på mig att svara...
Sen ska jag ju på två visningar till, nästa vecka.
Det är skoj att gå på visning.

Annars är mitt liv som det har varit typ det senaste året.
Man tror att man har kontroll, så tappar man den, så plockar man upp den igen, å så rullar det på, förmodligen livet ut, vilken Out-come livet än får...

Jag gillar lite av ovissheten, spelet, jakten, utmaningen... Kalla det vad ni vill!

Spänning - kan gå åt båda hållen, olycka/lycka.
Bägge leder många gånger till Glädje och passion i slutändan ändå!

Passion for Life!

oj vad jag blev poetisk helt plötsligt.
Måste vara pappas gener.


En gen som min mamma nog klämt in är mitt sinne för smått.
Kungen skulle kalla det Plåtter.
- sitter å glor på prylar på nätet (shoppingsugen...) -

Jag skulle oftast också kalla det Plåtter.
Men vissa små saker är så fina. De gör allt annat så fint.
Jag är inte helt såld på den kala "oinredda" stilen som många kör på nu.
Det är inte det att jag tycker att de som gillar den stilen har dålig smak.
Det är helt enkelt det att jag gillar min stil bättre =)
Jag vill kliva in i ett hem och känna dofter, och på en gång känna in personen som bor där.
Om man kan göra det första gången man kommer hem till någon så har inredaren lyckats synkronisera hemmet med de som bor där.
En härlig känsla.

Jag minns att Helena flera gånger sagt att hon känner igen sig, att det känns inrett och som att någon verkligen bor och lever hemma hos mig.
Då har jag nog lyckats. När det luktar: Sarah när man kliver innanför dörren.

Ok.
Nu hoppar jag mellan kärlek, liv, lägenhetsvisningar och inredningsprat.

Hur som helst så har jag sagt mitt.
Dags att krypa till kojs nu eftersom jag ska lira klubba+boll imorn.

Mossa mossa alla människobarn



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar