söndag 20 december 2009

Underbara vinter

Jag älskar vintern.
Det vet alla som känner mig.
Att gå ut i kylan när nysnön ligger tjock och det biter i kinderna och snoret i näsan fryser. Då är det vinter!

Underbar vinter.

Jag har även haft en underbar helg.
I Fredags slutade jag 13.00.
Det var länge sen.
Därefter åkte jag hem och fixade lite.

När Min Finaste kom hem storhandlade vi, utan bil...
inte så smart.
Men det gick.
Den här gången.
Släpade en kundvagn med sju pappkassar i snön hela vägen hem.
Men nu är skåpen fyllda iaf!

Sen hyrde vi film och lagade kinamat.
Ice Age 3, det våras för dinosaurierna.
Den var bra.
Lagom bra.
Men inte lika bra som 1:an.

Lördag morgon blev vi väckta vid 7-snåret.
Som vanlig varannan lördag =)

Jag skulle ut och styra julfint och Finaste + ½ trampade ut i snön för att åka pulka.

Bilen åkte ända ut till Täby.
Baxade in 1x2 meter bord och 6 stolar i Carro's bil.
Vidare till Bauhaus.
JULGRANSSHOPPING!
Jag lovordade om att jag skulle komma hem med den största granen de sett.
Sagt och gjort!

Kom in på trädgårdsavdelningen.
En miljard granar, typ.
Alla pyttesmå och hyfsat täta eller jättehöga och typ skabbsmittade.
Jag blev besviken.
Men kom på att de ju hade haft fina granar som skylt-ex vid ingången.
Oblyga Sture tog sig mod och frågade.
Jag fick köpa dom också.
Killen var snäll och hjälpte mig att få in granen.
Sen skulle den nätas.
3 personer fick putta på och Bauhaus-killen drog för att få granen igenom nätningstrumman.
=P
Jag fick min Mastodontgran!

Hmm...
Nästa steg var att få in granen i bilen.
Samtidigt som telefonen ringer konstant.
Vi bad om lite hjälp på parkeringen.
Det hjälpte inte.
Granen var för stor...
Shit shit shit

Sture ser att Carro ju har takräcke.
Sprintar in och käper spännband.
Granen spänns fast på taket och vi är på väg!

Glömde jag säga att vi lyckades få granen för 199:-
Istället för typ det dubbla.

Me so happy.

Hem till Farsta.

Upp med allt i lägenheten.

-Det där är inte en Julgran, Sarah, det är ett TRÄD!

Men det är ett fint träd.
Granen är från golv till tak.
Och så var vi tvungna att kapa en bit i toppen.
så ca 2,5 m gran.
HÄRLIGT!

Hela lördagskvällen gick åt till att "klä ut granen".
Silver, rött och svart.

Min finaste fick hjälp av sin papi med lampfix idag och jag åkt tunnelbana till Hässelby, plockat med mig dammsugaren, och åkt tillbaka.
För att sedan göra fint hemma.
vid 6-tiden trillade tjejerna in på Glöggmys.
Det var mysigt!

Och just i detta nu sitter jag och tittar på fotbollskanalen samtidigt som jag väntar på en lusse-deg som jäser.

Men nu är det dags...
Lägger in bilder på allt om en stund.

Mossa mossa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar