onsdag 30 december 2009

2009


Ja, imorn är sista dagen på år 2009.
Jag känner att det har varit ett bra år.

Med några avstickare... typ till Åre, Öland och England.

Året började på Åre Torg med min Finaste.
Där började det bra!

Jag jobbade några pass till på Tott Hotell och sen sa jag adjö.
Tyvärr blev det inte så mycket skidåkning.

Jag har jobbat lite här och var.
Efter den relativt korta tiden i Åre begav jag mig hem till kärleken.
Fick då jobb i Orminge på Tre Med Kök.
Det var roligt!

2009 var året som jag fyllde 24 år.
Hur firade jag det då?
Minns att jag blev väckt i Täby med en godmorgon-grattis-puss innan jag åkte ut till Orminge för att jobba och bjuda på fika.

Strax därefter finns en svart lucka som jag har förträngt.

Sen kom våren och kärleken med den.
Jag fick erbjudande om ett vikariat på Förskolan igen.
Det ville jag ju verkligen ha.
Jag avslutade min tid på TMK och körde på med barnen.
Det är ett underbart jobb jag har.
Midsommar i Tällberg var supermysigt och vi firade i Gropen i Leksand med små-grodornadans-rekord.
Promenerade lååångt i midsommarnatten och mös vid en brygga.
En skrämmande minne av en stenöverlämning som nästan slutade i katastrof.

Sommaren gick.
Någon försvann till Öland i 6 veckor.
Mobilen gick trots allt varm.
Hänge med tjejerna i Norrtälje en helg och mös...

Sen åkte jag till Borgholm och Öland för första gången sen vi sålde Landet.

Kom hem.
Åkte till England, Manchester och York, en vecka.
Mys.

Kom hem.

Kände saknad.
Kände kärlek.
Jag var kär.
Han med...


Befann mig alltmer i Täby vid det här laget.
Fick förtsatt anställning på Förskolan efter sommaren.
T.o.m. Maj 2010.
Härligt.
Heltid nu efter årsskiftet!
Najjs...
Jag (vi) Började gå på visningar.
Många visningar.
Fina lägenheter.
Vi hittade en favorit.

-"Vi får den aldrig..."

Något konstigt hände...
Vi flyttade blixtsnabbt ihop allt hem till mig i Hässelby.
Två hem på 27kvm.
Det var det värt!

Många samtal med Familjebostäder.
Arga och ledsna.
Roliga och glada.

Till slut fick vi samtalet.

Lägenheten är vår!
Den är vår!
Vi ska flytta ihop...
Hold your horses.

Shit!

Jag är så lycklig!

1:a december var det.

En tisdag.
Optimisterna hade nästan packat klart.
Flytta Flytta Flytta.
Tre trappor utan hiss.

Nu är vi uppackade och Hemma!
Har firat Jul ihop för första gången, hemma i vår fina lägenhet i FARSTA.
Ja just det, vi är ju Farsta-bor nu.
Mycket trevligt.


Men så kom beskedet som var så väntat.
Så väntat men ändå så fruktansvärt smärtsamt.
Att mista en närstående är inget man önskar någon, inte ens sin värsta fiende.

I ett och ett halvt år fick hon lida.
3:e december 2009 var den dagen Min älskade mormor lämnade oss här på jorden för att göra morfar sällskap bland de vita molnen i himlen.
Du kommer alltid finnas i mitt hjärta, mormor.
Men jag vet att du mår bra nu.
Ingen mera smärta.
Bara stillhet och lugn.

Min mormor var en glad och positiv människa som ville alla väl.
Hon är en förebild som alltid kommer ha en inverkan på mitt liv.

Jag vet att du aldrig hann träffa Christofer, men han är det finaste och bästa jag kan få.
Vaka över oss.

♥ Vila i Frid ♥


Men som sagt.
Imorn är det Nyårsafton.
Alltså sista dagen på året 2009.
Vad säger man sen?
Student -10.
Det ser ju konstigt ut.
Mitt barn är fött -10...
Nä...
Det får bli nyårsaftons samtalsämne haha.
Ska man ha nåt Nyårslöfte då?
Jag brukar inte tro på eller lova sånt där eftersom det aldrig är någon som håller sitt löfte ändå... =P

Näää...
Vi ska iaf ut till Ekerö imorn.
- och jag ser verkligen fram emot en fantastisk nyårsafton med min Finaste! ♥

Och önskar er alla (?) ett riktigt gott nytt År 2010.
It´s gonna be a blast!


Avslutar med Året 2009 i bilder:









Mossa mossa alla människobarn.
Nästa gång vi hörs är det inte 2009 längre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar