måndag 7 juni 2010

Öland

Solen och vindarnas Ö.
De säger så.

Jag älskar den ön.
Inget kommer emellan mig och denna fantastiska Ö där jag vuxit upp varje sommar från födsel.

Att inte längre ha huset i Haglunda är sorgligt nu när inte mormor finns kvar heller.
Men jag och C har sagt att vi ska ha en liten plats på Öland.
Eftersom han blev såld på ön (läs Borgholm, då han inte kom därifrån...) förra sommaren så är det inga konstigheter.

Mamma nämnde för några dagar sedan att hon bara måste köpa en bit mark på ön som så småningom kommer bli deras/våran plats.

Jag längtar tills detta blir verklighet.
Men tills dess...
Så får jag nöja mig med den härliga tanken att 7 av denna sommarens veckor kommer spenderas på Öland med min kärlek och jobb på Strand Hotell.
I like it!

Boendet är ett STORT frågetecken just nu men jag spånar på och hoppas in i det sista på att det löser sig vilket det oftast gör. =) (visst?!)

Nu sitetr jag här i en nästintill helt nystädad lägenhet, ska diska lite bara.

Känns så skönt när allt är klart men huuu vad jobbigt det är att komma igång.

Väntar på att C ska sluta jobba nu snart så att jag får kramas.
Behöver det idag. (Tro mig!)

Nä nu väntar disken, njut av en fin bild sålänge mina kära läsare (vilka ni nu är...)

Bilden är från min absoluta favoritplats på hela Ön: Äleklinta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar