tisdag 23 mars 2010

Irriterad men glad

Finns det så mycket vidrigare upplevelse än att sitta på tunnelbanan och bli attackerad av en askkopp?!
Vad menar jag då med askkopp? Jo, det är en cancersträvande människa som precis dragit i sig sin morgonranson med nikotin och tjära för att sedan kliva på tunnelbanan och förpesta luften för de som råkar sitta mitt i detta elände.
Så.
Till er rökare där ute.
När ni blir astmatiker, gamla, sjuka och känsliga, då ska jag komma och sätta mig intill er och just den dagen ska jag vara marinerad i tantparfym.

Oj vilket påhopp!
Men det är faktiskt rätt äckligt med rökning.

Som man brukar säga: Fina flickor röker inte.
Nä, och tacka f*n för det!

Ok.
När jag ändå håller på och gnäller så tänkte jag påpeka en sak.
Men med tanke på de förmodade konsekvenserna så avstår jag.

Jag är iaf glad just nu.
Förhoppningsvis blir det X-ning i helgen.
Ja, ja, jättesvennigt. Men mysigt och kul. Det är vi värda.

Så, nu ska jag sörpla i mig det sista av morgonkaffet och bege mig till jobbet.

Fika med mamma idag.
Mys.

Ta hand om varandra därute.

Mossa mossa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar