tisdag 30 mars 2010

Lill- lördag

Idag är det helt klart lill-lördag på min arbetsplats.
Påsklunch äts på påskafton, alltså lördag.
Men vi får finfin påskmat idag, onsdag, på jobbet.
Gillart!

I övrigt var vi några stycken på en föreläsning, typ, på Medelhavsmuseet igår.
Waste Collection.
Rätt bra.

Jag brukar ärligt talat inte vara så pepp på museum överhuvud taget men detta är intressant, hur de i framförallt Kairo, Egypten, har en hel befolkning som mer eller mindre sopsorterar gratis åt Kairo-borna och sedan sorterar ut, gör om, gör rent och tar vara på alla sopor och material många miljoner människor och sedan säljer de det vidare som nytt råmaterial.
Fantastiskt vad man kan göra.

Efter föreläsningen igår kom jag hem till en nystädad lägenhet som såg ut som ett bombnedslag, det påskpyntades och planterades frön.
Vilken verkstad. Nu är det iaf fint hemma, med lila och gula fjädrar i egenplockat björkris. Mycket fint. Och så Tet a tete, Påskliljor i köket.
Jag är supernöjd, lagom mycket påsk.

När "halvan" somnat fick jag Lax med dill, smör och potatis samt en supergod pepparrotssås.
Mums!
Mycket sen middag.
Men gott!

Nu ska jag vara konstig och sova sista biten på tunnelbanan, och hålla tummarna för att jag inte när illa idag igen.

Ps. Var precis på väg att skriva nåt gnälligt men ångrade mig redan i sista stund och tog bort det. En liten notis bara, - Snart räcker det,
snart var saken i egna händer.

Mossa mossa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar