tisdag 2 mars 2010

Vad rätt man kan ha

Men jag deppar inte för det... nej nej.

En förgiftad dag ska nu görgyllas med hembakad Crabfishpaj och ett härligt glas rött.

I Pajfyllningen har jag
1pkt (ca150g)fetaost,
dill,
pressad lime,
crabsticks,
broccoli,
gul svenne-curry,
salt och peppar
3 ägg vispat 2,5 dl grädde.
Pajskalet består av
3 dl vetemjöl (hade tänkt göra den lite nyttigare med hälften grahamsmjöl som jag trodde fanns hemma, men det var Rågmjöl, inte samma...)
200g smör
En skvätt örtolja (istället för vatten)

Den ser fin ut i ugnen nu när den står och stabbar till sig.
Gräddade skalet i ca 10 minuter innan jag hällde på blandningen för att det inte ska bli så geggigt.

Vill också tillägga att jag inte har snott receptet från någon sida eller så utan jag gör den helt på fri hand med höftmått på allt.
Try it =)

Lugna favoriter
TV:n på ljudlös
Paj i ugnen
Ett glas rödvin i handen
och bloggen framför mig.
är jag ensam?
ja!


Patetiskt, men ganska skönt just nu...

Får väl se om den här dagen får ett lyckligt slut eller inte...

Tills dess,

På återseende.

Mossa mossa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar