torsdag 4 mars 2010

To Snooze

Or not to snooze?
That is the question.

Kände att jag ville citera Gry Forsell från ÄntligenMorgon nyss.
Hon ogillar snooze-funktionen.
Jag råkar vara en mega-snoozer, men ändå.
Jag bor med en man som inte förstår sig på mina morgonrutiner.
Idag fick han medhåll.
En teori:
Du bestämmer dig för att gå en långpromenad trots att det är jättekallt ute. Du känner 'usch vad kallt det är' och tänker 'jag kissar lite så blir det varmt'. Sagt och gjort... Och visst, det blir varmt, tills det fryser och slutar med att du nu är ännu kallare än vad du var innan.

Jag satt och skrattade för mig själv på tunnelbanan när jag hörde det här.
Så sant, ändå så snoozar jag varje morgon innan jobbet, och ändå är jag alltid tokstressad och trött.
Ingen hit helt enkelt.
Sluta?
Det är lite som en drog, man vill inte undgå den får sköna känslan som man får av att somna om.

ok, totalt meningslöst inlägg. Men det var en så rolig infallsvinkel så jag var tvungen.

Nu sitter jag på tunnelbanan och är alldeles strax framme på jobbet.
Idag fyller dessutom min Älskling 32.
Detta ska firas med middag hemma hos oss.
Jag har erövrat köket ikväll.

Mer om det senare.

Solen skiner ute ju!
Är det våren som är på väg? Plz

Mossa mossa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar