söndag 18 april 2010

Vårtecken

I onsdags var vi ute i skogen med alla barnen.
Vilket drömväder vi fick.
Dessutom hade ett av barnen födelsedagsmellis med sig, glass i solen
på en äng i Judarnskogen.
Fantastiskt!!!
Jag älskar mitt jobb!!!

Appropå det så fick jag iväg min ansökan till högskolan i sista
stund den 15e April.
Svårt att rangordna.
Men eftersom jag vet att vissa utbildningar är svårare än andra att
komma in på så rankade jag faktiskt ett Journalistikprogram före
lärarutbildningen.
Jag har länge drömt om just en journalistexamen, men känt att vägen
dit är för lång, men nu när det känns bra med kärlek, bostad etc
och att det ku faktiskt finns så nära som på Södertörn så är det
inget tvivel om jag väl kommer in!!!
Den som lever får se...
Annars har jag ju mon Barn, teknik och skapande på SU som jag ju redan
är halvklar med.

Vi får se helt enkelt, det blir spännande.


Avslutar med ett härligt vårtecken från utflykten i onsdags.
Helt fantastiskt med ett hav av blåsiååpr såhär bland snödrivor
och hundbajs :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar