torsdag 6 maj 2010

Arg

Jag brukar vanligtvis inte vara arg.
Jag avskyr att vara arg.
Känslan av nån slags ångest och vrede som sprider sig i kroppen när
man är arg, besviken eller ibland övergiven...
- den är fruktansvärt obehaglig.
Därför hatar jag den.

Idag är jag arg.

Jag har försökt med all min kraft och fantasi att göra mig själv
glad, pratat med goda kollegor, druckit kaffe, ätit god mat...
Ingenting funkar...

Jo!
Jag kom på en sak som skulle kunna göra mig mindre arg.

Guess what?!

Att den som gjorde mig arg sa förlåt, att den som gjorde mig arg
aldrig gjorde om det...
Men...
Vad hjälper det nu, när jag sitter på tunnelbanan på väg hem efter
en lång dag på jobbet...

Ikväll ska jag iaf ta hand om mig själv.
Tappa upp ett varmt bad, ta ett glas rött och lyssna på MIN musik.
Laga en god middag kanske hjälper...

Den som lever får se...
Laters...

Mossa mossa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar