söndag 2 maj 2010

Valborg

Jag kom nyss på att jag har glömt berätta om min katastrofvalborg...

Vi skulle ha det så mysigt i Tanto hade vi ju tänkt, men det lilla
som fanns där, efter en lång stunds letande, var inte mer än en
liten rishög.
Så vi tog vårt pick och pack och begav oss mot Farsta. (vilket jag
föreslagit hela kvällen)
MEN

I Farsta hittade vi ingenstans och ingenting.

Vi tog en taxi.
Efter att ha gett 3 destinationer son chans utan någon som helst lycka
gav vi det en sista chans i Sköndal.
Och där blev vi kvar.
Det var inte mer än en rishög detta heller, MEN, det började mörkna.

Hursomhelst så slog vi ut våra fyra filtar och "dukade upp"
picknicken.

Det blev mysigt till slut.
(Förutom att Halvan samlade en massa sniglar i skogen och konstigt nog
så hittade jag en snigeljävel i kylen när jag hade packat upp hemma,
sååå äckligt!!!)
Rishögen var mer en insamling av gatans gamla julgranar och någon
sockervadd har jag inte sett skymten av.
Nåväl, jag tar igen det i sommar på Gröna Lund.

Appropå Grönan och Djurgårn så var vi på Aquaria igår med Halvan.
Det var inte alls vad jag förväntade mig.
Trodde jag skulle få betydligt mycket mer för pengarna.

Jaja...
Nu ska jag tydligen sova eftersom min kropp inte orkar annars...

Mossa mossa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar