måndag 24 maj 2010

Underbara måndag!

Igår var en såndär underbar måndag som jag hade föreskrivit om i
ett tidigare inlägg.

Öppnade på jobbet.
(mindre intressant)

Men sen när jag gick därifrån.
Blev det bara bra.

Efter mina ärenden tog jag och C en sväng med Ferrarin till skanstull
nånstans (jag är SÄMST på att hitta på söder)
Vi köpte med oss läsk och nappar (ja, ni vet såna där
godisgelégrejer)
Tog en promenad i solen.
Så mysigt!
Det är den typen av härlig spontanitet jag älskar hos honom.

Gick och spekulerade kring ifall vi skulle ta en sväng till stan denna
soliga kväll...

Men när det blåste för mycket åkte vi hem och åt mumsig torsk med
chili, kokosmjölk, lime och grön curry.

Min älskling kan när han vill ;)
Fantastiskt gott iaf!

Den dör idén om en sväng till stan kom på tal igen...
Svidade om och begav oss.

Började sp smått känna hungern komma krypande igen.

Efter en lång funderare beslutade vi oss för Kungsholmens Hjärta:
LOKAL.

Jens lagade den smarrigaste maten på väldigt länge och vi bara njöt.

MegaTips till er alla som är lika svennebananfattiga som jag:
söndagar och måndagar på Lokal, alla varmrätter 150 spänn!!!


Efter en njutstund på Lokal åkte vi hem, båda mätta och belåtna,
och TRÖTTA.

Idag är en ny dag.
Det regnar.
Tror solen har tagit en "day off"...

Mossa mossa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar