torsdag 6 maj 2010

Bibeln

På tunnelbanan!!!?

Idag när jag klev på tunnelbanan alldeles för sent av olika skäl
så var det nästan tomt i vagnen.
Jag tänkte "ahh vad skönt, mycket plats till mig" och bredde ut mina
grejer och började sörpla i mig mitt kaffe och tugga på min bulle.
(ruskigt onyttig frukost, jag vet! Men är man sen så är man...)
Hursomhelst.
Denna ljuvligt rymliga fyra blev snart ockuperad av diverse
medresenärer.
Det dröjde en stund innan jag insåg vad det var för morgon-läsning
Riksdags-Killen mittemot hade i knäet.
Ingen såndär liten pocketbok inte. Nej nej,

EN BIBEL!

Visst, tänker ni, han använder den säkert i jobbet till tjusiga
utlägg om åsikter förr och nu och blablabla... (den tanken har
självklart slagit mig också)
MEN jag tyckte det såg så roligt ut.
Där sitter jag med kaffe, bulle och sminket i högsta hugg och
försöker få igång denna dag som börjat riktigt dåligt.
Och så sitter han i kostym och riksdagsskyltar och läser
Markusevangeliet mittemot.

Kontraster om inte annat!

En riktigt dålig natts sömn resulterade i att jag försov mig. BIG
TIME!!!

Snart framme...

Ska väl försöka samla mig lite...

Mossa mossa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar