måndag 25 januari 2010

Det funkar!

Ok

Äntligen kan jag blogga från mobilen igen.
Nu låter det ju som om jag inte har gjort annat än gått och längtat efter det.

Men som jag skrivit förut så har det inte funkat de gånger jag väl har haft något att meddela omvärlden...

Så, till saken då.

Ibland önskar jag att jag bara kunde hålla tyst.
Inte för att jag numera är särskilt brydd över vad folk tycker och tänker men ibland... bara ibland vore det bättre att täppa igen brö'luckan.

Gör om gör rätt kanske?

Well, well, man får väl stå sitt kast då man öppnar upp...

Nog om det.
Sitter och värmer ett säte på tunnelbanan mot Vällingby för andra väntan idag.
Fick inte med mig träningskitet imorse då jag fått order om att ABSOLUT INTE väcka 'halvan' som låg och sov i vägg-i-vägg med badrummet.
Det gjorde jag självklart inte.
Däremot fick jag hjärnsläpp iom denna press att jag glömde allt förutom de kläder jag hade på kroppen, och tur var väl det.
Hade sett ut annars va?
Nja, inte helt ok.

Kom iväg till jobbet, utan en del tillbehör, som t.ex. mina lurar till ipoden.
VÄRDELÖST!
Sitta i 50 minuter på tunnelbanan, utan musik, självklart fick jag inte med mig någon läsning heller då jag i vanlig ordning var tokstressad för att hinna med tåget. Extra mycket just idag då.

Samma visa på hemvägen.

Så även nu.
Gick ifrån lurarna ytterligare en gång då jag denna vända var stressad över att hinna med tåget för att komma i tid till Utvecklingssamtal med Coach o pen träning.

Jag borde inte stressa så mycket.
Hur ska jag då göra för att hinna?
-'Gå upp tidigare!', säger nog de flesta.
Absolut.
Det försöket är redan gjort tusen gånger om, och de som känner mig vet att det är som att lära en gammal hund sitta. Omöjligt!

C försöker ge mig en push ibland.
Och de dagar vi kan åka samtidigt kommer jag alltid i tid till jobbet och hinner tilloch med äta frukost :)
Det är så skönt.

Önskar att vi alltid åkte samtidigt så att mina rutiner o åh mitt morgonliv fick lite ordning.

Antar att det blir annorlunda när man får barn, då måste man ju, med ansvar för någon annan.

Okej.
Nu har jag nog svamlat klart för den här gången.

Är alldeles strax framme i Hallonbergen.

Bra tidsfördriv det här!

Idag hoppas jag på sällskap hem från T-Centralen efter träningen, att u meter know... :p

Mossa mossa alla människobarn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar