fredag 22 januari 2010

önskan

Ja, önska kan man ju alltid göra.
Önska kostar ingenting.
- tänk vad man kan ha det bra, säg vad du vill ha?!
Ja den sången har ju rullat några gåner på jobbet nu innan jul.

Men så var det ju inte sången som jag skulle skriva om.

Utan om allt man skulle kunna önska sig.

Vi kan väl låtsas att jag har en andelampa med 3 önskninar.
Då tänker jag inte vara så klyschig och önska fred på jorden eller bättre klimat.
Om jag fick vara självisk och önska lite till min egen fördel så skulle jag självklart vilja ha mer peeengaaar, genom att ha bättre betalt eftersom jag då skulle kunna jobba lite mindre och kanske köra nåt eget. Jag har alltid velat göra nåt på egen hand.
Men då måste cashen finnas.

Om vi slopar det där med att tjäna pengar och bara ser till att det alltid finns pengar istället.
Obegränsat? - tänker ni kanske då... svar: nej, då blir man ju bara lat och fet.
Men mycket pengar, så jag kan åka till Florence eller liknande och göra min inredningsutbildning för att sedan starta en egen inredningsfirma/butik.
Jajaja... jag är nöjd och trivs på mitt nuvarande jobb. Absolut!
Men nu ska vi ju bara låtsas att jag hade en fungerande andelampa och 3 önskningar.

blaha blaha...

som sagt, önska går ju...

Tänk vad pengar ska ha stor betydelse för vad man gör i sitt liv, hur man lever, bor och umgås.

Enkla, smutsiga, skrynkliga små papperslappar...

jaaa... tänkt om man hade fler sånna...

ok.
Varför skriver jag det här.
Jo för att det är helg och jag har inte en krona att göra något av den.

ok...
Bitterf*tta
nästan.

nästa inlägg blir gladare, promis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar