söndag 10 januari 2010

Så var helgen slut

igen.

I Fredags tog vi farväl av Mormor i Bromma kyrka.
Det var jättefint och så.
Jättejobbigt också.
Men jag hade min älskling vid min sida hela tiden vilket gjorde det extremt mycket lättare.

Efteråt åt vi en god Gulasch-soppa och umgicks.
Trevligt avslut.

Därefter åkte jag hem till Weazel och hans Ängel.
Bruna och fina, nyhemkomna från Thailand.
Blev bjuden på middag.
Snacka om att välja rätt dag att våldgästa, Entrecôte, potatisgratäng och basilika-bearnaise.
Mumsfillibabba.

Sen bjöd jag på tårta som blev över.

Fick en fin rosa thaisiden-sjal från Thailand i Julklapp.
Tackar tackar.


Igår var det lördag.

Vi fick påökning på morgonen och sen var det full rulle hela dagen.

vid 19-tiden kom Helena och vi åt en god middag tillsammans.
Kyckling, gröncurry med kokosmjölk och ris.

MMM-MMM-MMM!!!
Gottigotti

Min finaste är så duktig!

Vin in,
i mängder.

Jag och Helena styrde skeppet mot Lemon.
Länge sen!

En fylltratt på tunnelbanan bäddade för en promenad från Slussen till Scheelegatan.
En rejäl promenad i strumpbyxor och -20C...
Helena trodde att hennes tår skulle, bokstavligen, trilla av.
Men de satt kvar, hela kvällen!

Superduperskoj.
Mycket snack om sånt där som man inte alltid annars pratar om.
Tihi...


För första gången (tror jag) så valde vi att avsluta kvällen och åka hemåt när Lemon stängde vid 03-snåret.

Ingen dum idé.
Vi är inte unga längre.
Det känns så hemskt.
Men att, som Helena fått höra några gånger från yngre kollegor, bli kallad för gamling när man inte ens fyllt 25 är skäl nog att chilla lite...

Däremot så vet vi ju att vi har haft en grym ute-period.
Mycket nöje!


Däremot inte idag.
Låg i sängen till 14.30...
Fick ett samtal från finaste på jobbet.
Han tyckte det var konstigt att jag skickade Godmorgon meddelande kl.15...
Nej nej nej
Bakis, lite sugen på mys, och bara allmänt tycka synd om mig själv-ig.

Mitt hjärta kommer väl hem om nån timme.
Då ska vi se på Johan Falk på 4:an.

Öppnar imorn så jag kommer med stor sannolikhet somna i soffan ändå...


Mossa mossa

ps. Ska försöka bli bättre på bilduppdateringar här i bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar