torsdag 4 februari 2010

Award


Fick en s.k. award av Michaela på andra sidan jordklotet .
Hon tycker att jag ska berätta sju saker om mig själv här i bloggen.
Inte för att jag förstår vad det ska vara bra för men det är väl skoj... (?)
Here we go!


1. Jag har flyttat 6 gånger på 6 år.
Först flyttade jag hemifrån (1), sen blev jag tvungen att flytta på helt egen hand för första gånen, till Fredhäll (2), därifrån flyttade jag tillbaka till hässelby, samma gata som första gången men annan port (3), hyrde ut min lägenhet ett halvår och flyttade indirekt hem igen (4), flyttade så mycket som fick plats i en Mitzubishi Galant med sommardäck till Åre vintern 08/09(5), hem till storstan och min lägenhet igen efter en kort säsong (6), därefter flyttade jag och min kärlek till Farsta (7)... det blir ju sju flyttar... jaja der beror ju på hur man räknar...

2.När jag var liten ville jag bli Sveriges första kvinnliga motorcykelpolis.
Känns rätt långt bort just nu...
Hade varit cool om man hunnit bli först... på typ... 20 år :P

3. Jag har aldrig, officiellt, brutit ett ben i kroppen. Förutom den gången då jag snubblade på en kotte (!) och landade på handen, den var nog bruten men jag hamnade hos en G'dumba-doktor i Hässelby som tyckte jag skulle massera bort benbrottet med oljor (!)

4. Jag är kär. I en kille som jag träffade på The Village. Gick på dejt för första gången (på riktigt), bowling (jag vann säkert =P ), snurrade fram och tillbaka i 1 ½ år. Nu bor vi ihop. ♥

5. Jag är född på Karolinska 1985-02-23, Mamma från Bromma och pappa (svarta fåret i familjen) från Manchester England.

6. Jag har haft 11 jobb sedan gymnasietiden.
Utan inbördes ordning: Vattenfall, Åhléns restauranger i city och Vällingby, Non Solo Bar, Café Frapino, Tott hotell, Tre Med Kök, Wedins Accent, Intersport i Vällingby och Sergelgatan, Förskolan.

7. Jag kan inte dyka. Har aldrig kunnat.

Det här var inte så lätt som jag trodde, kanske inte så vidare intressant heller, men så blev det.

Nu ska jag bara samla ihop 7 andra bloggare att skicka utmärkelsen till.
And the lucky winners are.... *trumvirvel*

Monkan, Drew, Mathilda, Berka, Anna, Vera och Maddi
Om du får denna awarden ska du :
- kopiera awarden på din blogg!
- länka till personen som gett dig awarden!
- berätta 7 intressanta fakta om dig själv!
- välj 7 andra bloggar som du vill ge awarden till!
- länka till deras bloggar!
- lägg en kommentar i deras blogg att du gett dom denna award!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar