torsdag 11 februari 2010

Ett till

Carbonaran var god, jag åt bara hälften, så mäktigt med grädde.
Men gottigott.

Å så var man ensam med TV:n igen.

Glee på 4:an.

Underbart fin liten snutt nyss, Eleverna i Glee-club sjöng/tecknade tillsammans med ett gäng från en annan "icke-hörande-Glee-Club".
Superfint.

Ja... jag är arbetsskadad.

Appropå det så blir jag hemma från jobbet imorn också.
Fortfarande feber.
Den är ju lägre nu än tidigare idag, men långt ifrån tillräckligt...
Halsen gör svinont.

Mamma har tvingat mig att släpa mig till VårdCentralen imorn.
Jajaja... jag ska...

I och med att det gör ont och halsen är svullen så borde jag verkligen kolla det så jag inte blir hemma längre.

Tråkigt bara.
Att lägga pengar på att gå till läkaren.
Men jag behöver väl det.
Borde gå oftare än vad jag gör.
Sist jag gick var ju för att jag svimmade på jobbet. Och den ständiga frågan som upprepade sig var -"är du gravid??" (?!) (nej jag var inte gravid) och då tog de EKG och nåt litet blodporv.
Sen var jag friskförklarad och blev instruerad att träna regelbundet och äte nyttigt.
Skillnaden mot andra tjockisar (flåt) som kommer in och har svimmat på jobbet utan att vara gravida är väl ändå att jag tränar (tränade) regelbundet och åt rätt bra.
Yeye...

Hur som helst så känner jag mig bättre.
Skönt.
Finns inget tråkigare än att vara hemma sjuk.
Man orkar ingenting.

Jag har iaf precis sorterat tvätten... efter lite tjafs med min älskling om att jag skulle vara lat.
Ja, visst, jag är lat, i vissa fall.
Men just nu när jag är sjuk så tycker jag bara synd om mig själv och har ingen tanke på att göra "house-work".
Så för att motbevisa honom så tog jag tag i all smuts och slängde ut på soffan och började sortera.

Han har precis flytt fältet.
Jaja... Det var inte jag som bokade tvättid kl.07.00 imorrn bitti, dessutom är jag sjuk så resten får Kärleken göra...

om... han kommer upp.

well well...

Nu är det Made in Sweden på TV.
Det är rätt bra faktiskt.

Börjar känna mig lite piggare nu faktiskt.
Ska nog unna mig lite Glass och varma jordgubbar!

Mossa mossa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar